O familie de origine română, din regiunea Bergen, a rămas, de câteva zile, fără cei cinci copii. Luni, 16 noiembrie 2015, două fetițe au fost luate direct de la școală de către Protecția Copilului. În aceeași zi, doi băieți au fost luați de acasă, în timp ce tatăl se afla la serviciu. A doua zi a fost luat și cel mai mic dintre copii, de 3 luni, iar părinții au fost arestați preventiv pentru câteva ore.
La prima vedere, se pare că acuzația adusă părinților este de ”creștinism radical, că indoctrinează copiii”. Familia B. s-a stabilit in Norvegia acum aproximativ 10 ani, este o familie creștină iar părinții au fost membri in Biserica Penticostală din Bucuresti.
A fost lansată o petițe pe internet în care se solicită solidaritate și sprijin moral pentru cei afectați de această situație dramatică și consiliere juridică pentru reunirea familiei. Petiția are deja câteva mii de semnături. De asemenea, a fost înființată și o pagină de susținere pe facebook, unde există și fotografii cu familia.
Redăm în continuare extrase din mesajele transmise de către fratele tatalui, Daniel Bodnariu, cel care a făcut public acest caz și care ține legătura cu părinții și cu opinia publică:
Primul apel – 18 noiembrie 2015:
”Va scriu in numele fratelui meu, cetatean roman, casatorit cu R, cetatean norvegian, o familie crestina deosebita cu 5 copii, (cel mic are numai trei luni), s-au stabilit in Norvegia acum aprox. 10 ani, au fost mebri in biserica penticostala Filadelfia din Bucuresti.
Luni, 16 nov., Protectia copilului au rapit pe cele doua fete care se aflau la scoala fara stirea parintilor, apoi insotiti de politie au venit acasa de unde cu forta au luat si pe cei doi baieti mai mari, lasand-o pe mama devastata doar cu cel mic de trei luni.
Fratele meu era la serviciu. Dupa ce a venit acasa au incercat sa vada ce s-a intamplat, au mers la politie si la protectia copilului. Pentru faptul ca mama plangea si era devastata, ieri 17 nov. cei de la protectia copilului au venit cu patru politisti, fara nici o hartie sau ordin judecatoresc si au luat si pe cel mic de la mama spuand ca mama este periculoasa.
Vreau sa mentionez ca familia fratelui meu este o familie normala, cu valori crestine, o familie care-si iubeste copiii, iar ei ca parinti isi petrec foarte mult timp cu copiii, nu ii neglijeaza ci ii iubesc ca pe ochii din cap. Ceea ce se intampla pare un cosmar care nu se mai tremina, ei sunt distrusi, nadejdea le-a ramas in Dumnezeu care poate sa schimbe orice situatie!
Va rog rugati-va pentru ei si pentru copiii lor ca Dumnenzeu sa le dea izbavirea din aceasta grea incercare! Sa zadarniceasca Dumnezeu orice plan al celui rau si sa le dea biruinta!” (Daniel Bodnariu, fratele tatălui- apelul integral aici)
Al doilea e-mail – 19 noiembrie:
”Ieri am reusit, in cele din urma, sa vorbesc mai mult cu fratele meu M. si sa inteleg mai bine situatia in care sunt. Abia ieri si-a primit si telefonul mobil de la politie. Luni 16 nov. Protectia copilului, in urma denuntului directoarei de la scoala a deschis un caz pentru copii si in acelasi timp (protectia copilului) a facut plangere la politie impotriva parintilor.
Astfel s-au deschis doua cazuri cel al copiilor si cel al parintilor, in consecinta au mers la scoala de unde au luat pe cele doua fete …, apoi au venit acasa cu escorta politiei si au luat pe baietii (…) iar pe mama au arestat-o si dus-o la politie impreuna cu (…), bebelusul de 3 luni.
Pe cei patru copii nu i-au mai vazut de atunci. Simultan politia l-a arestat pe M. la serviciu si l-au dus la politie. Acolo au fost interogati toata ziua, fara posibilitate de comunicare cu familia, telefoanele le-au fost luate, ca si cum ar fi fost niste criminali.
Seara, politia a ajuns la concluzia ca nu sunt violenti si ca nu prezinta pericol si le-au dat drumul acasa intr-un fel de arest la domiciliu pana la solutionarea cazului. Telefoanele le-au ramas la politie. Li s-a spus sa coopereze si pentru solutionarea cazului mai rapida sa nu ia legatura nici cu avocat si nici cu ambasada.
A doua zi, marti 17 nov., Protectia copilului a considerat ca mama este periculoasa si au venit insotiti de patru politisti… sa le ia si bebelusul, pe (…). Tot atunci li s-a spus de catre cei de la protectia copilului despre copii ca sunt in plasament la doua familii…
Ieri, 18 nov, au reusit sa i-a legatura cu un avocat, am reusit si eu pentru prima oara sa vorbesc cu M. Avocatul le-a spus ca au fost dezinformati (mai mult ca sigur cu rea intentie) si au neaparat nevoie de interventia ambasadei, ca au dreptul sa vada toate actele si acuzatiile care le sunt aduse, ca este un drept fundamental al mamei care alapteaza sa nu fie despartita de copilul ei.
Au cerut toate aceste lucruri la protectia copilului si li s-a spus ca bebelusul a fost dus in Bergen (la 3-4 ore distanta cu masina), ca nu au avut loc pentru el in komuna lor. Ruth a intrebat de ce nu au gasit loc si pentru ea la Bergen si i s-a spus ca „nu s-au gandit la acest aspect”.
Astazi M. si R. se duc sa ia duplicate (copii xerox) dupa actele de acuzare de la protectia copilului impreuna cu avocatul, se duc apoi la Bergen sa-si alapteze bebelusul, iar diseara pleaca cu trenul la Oslo la ambasada Romaniei (8h).
Directoarea scolii i-a atras atentia lui M. ca E., fata de 10 ani, spune de Dumnezeu colegilor si canta cantece crestine, si ca e interzis sa faca asa ceva la scoala, de aici si pana la a fi tratati ca niste criminali periculosi nu a fost decat un scurt drum.
M. si R. sunt epuizati fizic si pshic, dar au incredere ca Dumnezeu va lucra. R. nu a putut vorbi cu mine. Ei va multumesc pentru sustinerea in rugaciuni si sunt convinsi ca Dumnezeu va lucra, chiar daca acum nu intrezaresc modul in care o va face. Multumim pentru sustinere! Dumnezeu va lucra, victoria e a Lui!” (Daniel Bodnariu, fratele lui M. – integral aici)
Update – Vineri, 20 noiembrie, ora 22:
”Am promis ca voi da detalii legate de ce se intampla cu M, R. si copiii. Pe copiii mari nu i-au mai vazut de luni. Pe bebe l-a putut vedea doar R. ieri si astazi la Bergen timp de cate doua ore. Intre timp s-au facut demersuri pe care le voi face publice in momentul in care voi putea, astfel incat sa nu afectez in sens negativ situatia lor. Sa ne rugam in continuare pentru copii, luni vor fi audiati si tot luni se va stabili daca exista un caz si se merge mai departe in instanta. Cel mai bine pentru R, M. si copiii lor ar fi sa se termine luni si sa nu se mearga mai departe. Dumnezeu sa lucreze, ne rugam pentru aceasta! M. si R. va transmit ca sunt bine si asta doar ca rezultat al rugaciunilor!” (Daniel Bodnariu, facebook)
Am promis ca voi da noi detalii legate de ce se intampla cu M, R si copii. Pe copiii mari nu i-au mai vazut de…
Posted by Norway Return the children to Bodnariu Family on Friday, 20 November 2015
Precizări – Sâmbătă, 21 noiembrie, ora 11:
”Pentru a evita orice confuzii voi face cateva clarificari legat de situatia familiei B, R si M: Initial am trimis un mail (18 nov) pe toate adresele fratilor pe care le aveam, inclusiv pe adresa NEWSNET, de unde a fost mai larg publicat. In acest mail am expus situatia asa cum o intelesesem eu din informatiile pe care la aveam la acea ora. Am trimis acel mail si lui Marius si dupa ce l-a citit mi-a spus mai clar cum au stat lucrurile. Din aceste motive exista cateva deosebiri intre cele doua mail-uri.
R nu a fost lasata acasa cu bebelusul ci a fost arestata si dusa la politie. M. la fel nu a venit acasa de la serviciu ci a fost arestat de la serviciu si dus la politie pentru interogatoriu. Comunicarea cu ei a fost foarte grea la inceput pentru ca telefonul lui M era la politie.
Pentru a nu exista nici un dubiu in modul cum s-au desfasurat lucrurile, M va clarifica cu detalii aceasta, dar zilele acestea nu au fost confortabile deloc pentru ei, in plus toate detaliile cazului nu pot aparea public deocamdata pentru a nu le pune bețe in roate in demersurile legale pe care ei le fac. Insa atunci cand se va putea, vor fi facute publice.
Pana atunci M m-a rugat sa asigur eu, ca si frate al lui, o informare a situatiei pe masura ce aflu de la el noi date. Pentru a elimina confuziile voi mai prezenta inca o data sirul evenimentelor pe scurt:
- Luni, 16 nov. – cele doua fete, E si N sunt luate de la scoala de Protectia Copilului si duse intr-un loc secret. Apoi Protectia Copilului impreuna cu politia vin acasa si iau si pe cei doi baieti, M si I iar mama R cu bebelusul E. este arestata si dusa la politie. De atunci si pana la aceasta ora nici M si nici R nu au mai vazut pe cei patru copii mai mari. La politie, dupa mai multe ore de interogatoriu, sunt lasati sa plece acasa impreuna cu bebelusul.
- Marti, 17 nov. – Protectia Copilului, insotita de patru politisti, vine acasa si ia bebelusul de trei luni de la mama, pentru ca au considerat mama ca fiind periculoasa. Tot atunci i-au spus lui R despre copii ca sunt dati la doua familii si ca s-au integrat foarte bine si nu le este dor de parinti.
- Miercuri, 18 nov. – s-au intalnit cu un avocat, care le-a spus ca aveau dreptul sa fie informati despre acuzatiile ce li se aduc si alte informatii legale, de asemenea au aflat ca mama care alapteaza are dreptul de a-si hrani bebelusul. Tot miercuri am reusit pentru prima oara sa vorbesc cu M cateva minute si din informatiile pe care le-am aflat am facut acel prim mail. Tot atunci au aflat si ca bebelusul a fost trimis in Bergen,oras aflat la o distanta de 3-4 ore cu masina de localitatea lor.
- Joi, 19.nov. – dupa alte demersuri legale au plecat spre Bergen sa-si vada bebelusul. Doar mama a putut sa stea cu el pret de doua ore.
- Vineri, 20 nov. – inca in Bergen a putut sa-l vada din nou (am inteles ca poate sa-l vada si azi 21 nov si maine).
- Luni, 23 nov. – este o zi importanta in care copiii mari vor fi audiati de “specialisti” si se va stabili daca tot ceea ce sustine Protectia Copilului reprezinta un caz de trimis in instanta sau nu. Daca nu sunt suficiente probe atunci copiii ar trebui sa le fie dati acasa. Pentru asta ne rugam si noi. Dincolo de orice alte actiuni, important este ca parintii sa fie reuniti cu copiii lor.
Mai multe detalii nu pot sa dau pentru a nu afecta in sens negativ situatia lor… Ceea ce eu am scris pe scurt acum, este un lung calvar prin care au fost nevoiti sa treaca si nu poate fi descris pe deplin in cuvinte.
Denuntul de la care s-a pornit a cuprins, printe altele, acuzatia ca parintii si bunicii sunt crestini radicali si isi indoctrineaza copiii.
Mentionez ca si din partea noastra, a familiei si a autoritatilor s-au facut demersuri si Dumnezeu a dat biruinta, toti vor sa ne ajute si lucrurile s-au miscat. Multumim tutror celor ce s-au oferit sa ajute! Deocamdata cel mai mare ajutor pe care il puteti da ramane in rugaciune si post!
Petitia care a fost initiata de fr Pastor Cristi Ionescu din Chicago a strans peste 10.000 de semnaturi. Slava Domnului!
Am deschis o singura pagina de Facebook pentru cei ce folosesc aceasta retea sociala si are ca unic scop indemnul la rugaciune si unitate pentru aceasta cauza a familiei Bodnariu Marius si Ruth care trece prin incercare. Orice alte dezbateri, acuzatii catre autoritati pe aceasta pagina sau pe altele legat de aceasta situatie nu aduc nici un beneficiu.
Stiu ca este frustrant ca nu se dau detalii foarte multe, dar aceasta este in interesul familiei si vor fi date la momentul oportun. Eu personal simt ca “explodez” stiindu-le si vazand atata nedreptate, dar am incercat sa raman calm si sa respect dorinta lui M.” (Daniel Bodnariu, facebook)
Pentru a evita orice confuzii voi face cateva clarificari legat de situatia familiei B: Initial…
Posted by Norway Return the children to Bodnariu Family on Saturday, 21 November 2015
Update – Luni, 23 noiembrie, ora 19:40 (ora României 20:40):
”Audierea s-a terminat la 17, ora Romaniei, de atunci se delibereaza, au zis ca dau rezultatul la 20:00 dar inca nu avem nimic!” (Daniel Bodnariu, facebook)
Audierea s-a terminat la 17 ora Romaniei, de atunci se delibereaza, au zis ca dau rezultatul la 20:00 dar inca nu avem…
Posted by Norway Return the children to Bodnariu Family on Monday, 23 November 2015
Decizie – Luni, 23 noiembrie, ora 21:30:
”Cum era de așteptat, deși doream alt deznodământ, serviciile sociale norvegiene au intentat un proces legal împotriva familiei B, M și R.
Deoarece părinților nu li s-a permis să participe la audierea copiilor și nici la declarația de acuzare, toate informațiile pe care le avem prin avocatul care reprezintă familia B sunt sumare și incomplete.
Deși am putea deja să spunem multe lucruri în favoarea părinților, dorim să o facem în mod documentat, imediat ce vom intra în posesia documentației acestui caz, la care părinții nu au încă acces. Aceasta sperăm să se întâmple cât mai curând în zilele următoare.
Apelăm din nou la încrederea dumneavoastră a tuturor în inocența și dreptatea acestei familii și continuăm să ne rugăm și să adunăm semnături la petiția de suport.” (Daniel Bodnariu)
ComunicatCum era de așteptat, deși doream alt deznodământ, serviciile sociale norvegiene au intentat un proces legal î…
Posted by Norway Return the children to Bodnariu Family on Monday, 23 November 2015
Update, 5 aprilie 2016: Decizie parțială în cazul contestației părinților Bodnariu privind despărțirea a cinci copii de familia lor: se anulează hotărârea Barnevernet de preluare a celui mai mic dintre copii, acum în vârstă de 8 luni. Barnevernet are posibilitatea de a contesta decizia (sursa aici). Procesul (judecarea contestației părinților) s-a desfășurat în zilele de 14-15 martie 2016. Copiii au fost luați din familie pe 16 noiembrie 2015.
Ivan Drozd says
Ne rugăm pentru familia Bodnariu si credem că numai Dumnezeu îi poate ajuta in această încercare grea! Simtim cu voi, ca si noi avem 7 copii si am avut de a face cu Protectia copilului. Domnul să vă întărească si să vă dea biruință. May God bless Bodnariu Family.
Familia Ivan&Maria Drozd, London UK
iuga augustin says
Biserica Emanuel Giarmata se roagă pt voi si dorim sa va încurajăm spunanduva ,” nu sunteți singuri”
Ps. Gusti
ovidiu says
am o intrebare pentru oricine citeste acest caz: exista niste reguli de crestere a copilului pe care acesti parinti sau altii aflati in aceeasi situatie, nu le-au respectat?sau eventual niste norme de respectat pentru a nu ajunge in astfel de situatii greu de anticipat?
Annika says
Aici in Norvegia nu ai voie sa iti lovet copiii deloc. Nici macar o palma, iar in cazul in care se intimpla si copiii spun la altii la scoala sau la gradinita vine protectia copiilor si ii ia. Cel putin ptr o perioada. In cel mai rau caz daca copii au vinatai care ar parea sa fie facute de altcineva. Deci cit timp suntem in Norvegia trebuie respectate regulile de aici. In nici un caz nu are de a face cu ce religie ai.
In cazul de de mai sus stim doar variant parintilor din pacate.
miha says
draga mea se pare ca tu nu esti bine informat[..probabil ca nu ai copii de nu ai obs cat de suspiciosi sunt norvegienii si chiar de copii romanilor sunt mai curati mai educati si mai linistiti ..nu este indeajuns pt ei …scormonesc orice numai sa gaseasca ceva …ne privesc ca pe niste oameni ce nu au habar sa creasca un copil ..doar buni de munca …considera ca muncim ca si caii in rest alte aprecieri nu primesti din partea lor .Deschide ti ochii bine! pana la urma e mai bine in tara mai lipsit dar fericit decat sa ajung sa ai bani dar sa nu mai poti cumpara cu ei fericirea.
George says
Felicitari !
Petre Cornel says
Cunoaștem foarte bine familia!Ruth este din Norvegia si a lucrat in domeniul asistentei sociale deci cunoaște bine regulile Norvegiene,de asemenea Marius lucrează la primăria locala!Nu regulile de educație sunt problema!
daria says
DAR care e problema? sunt curioasa pentru ca si eu locuiesc in norvegia si am o fetita de 2 ani…si e bine de stiut care ar putea fi motivele
Paula says
Cel mai bine ar fi sa va interesati despre acest sistem Barnevernet…apoi credeti-ma veti lua primul avion.
Vladimir Stanescu says
Nu ai nicio problema, nu lua in seama ce spun retardatii. Asta daca esti intreaga la cap si nu spalata pe creier, ca majoritatea postacilor de aici, cu 5 sau 7 copii. Reactia norvegienilor e una normala intr-o tara CIVILIZATA.
Nu cred ca spalatilor pe creier autohtoni le-ar plăcea
ca alti spalati pe creier sa-si scoata margelele,
sa ingenuncheze pe covoras si sa se dea cu capatana de asfalt
in Piata Universitatii zbierand „Allahu akbar !” cu fata spre Rasarit.
Aplaud reactia unei tari civilizate la indoctrinarea religioasa.
„La religion est nee depuis le jour ou le premier hypocrite
a rencontre le premier imbecile.” – Francois Voltaire
Damaris says
Fereasca Dumnezeu cata darzenie din partea ta. Comunist mai esti! Numai ei erau asa impotriva celor care cred in Dumnezeu!
Vladimir Stanescu says
Gresit. Am refuzat calitatea de membru de partid in facultate si de doua ori ca angajat. M-am opus sistemului si am avut de suferit, dar asta e irelevant. Sistemul de acum este mult mai eficient in spalarea creierelor, iar religia este instrumentul principal. „Modelul american” si-a dovedit eficienta de-a lungul secolelor, producand spalati pe creier ca tine, gata sa arunce cu bomba atomica in „pagani” pentru ca „asa le-a zis Dumnezeu”. CREDINTA si RELIGIA sunt 2 lucruri distincte, iar diferenta dintre ele este uriasa. Nu ma astept sa intelegi.
„La religion est nee depuis le jour ou le premier hypocrite a rencontre le premier imbecile.” – Francois Voltaire
Damaris says
Bafta!
DracDac says
Hai lasa-ma…am stat in Grønland(Oslo) si am vazut clar ce fac musulmanii cu odraslele lor, pe langa ca ii bat de le sare apa`n cap ii si indoctrineaza sa porneasca jihad impotriva norvegienilor si a europenilor in general,mai is si violenti pe deaspupra cand vrei sa le atragi atentia…da nu am vazut pe nimeni de la Barnevernet sa faca vre-o vizita pe`acolo…asa ca scuteste-ma.Toata europa de nord-vest duce un razboi impotriva crestinitatii si a conservatorismului european!!!!
cuic silvar says
daca ar fi si crestinii intr-adevar radicali , numai pe sfert cum sunt musulmanii, plecau autoritatile incolonate frumos de-acolo cantand cantari bisericesti si predicand evanghelia pana la sediu !!
dan says
exact,deacord
dan says
exact,deacord DracDac
ovidiu says
annika, multumesc! am pus o intrebare si am iscat o cearta :)))ma refeream strict la ce e si ce nu e de facut. am sa iau in considerare raspunsul tau, celor care au spume la gura le doresc o seara buna!!!
jeny says
eu cred ca pe baza protectiei copilului,se fac mari incasari de bani si de aceea doreste sa desparta familii de copii.In centrele ,unde ii duc pe copii,nimeni nu le zice nimic?.
dan says
exact Jenny
Cris says
Ai dreptate, serviciile de protectie pt copii sumt foarte bine puae la punct si nu cred ca o tara ca norvegia ar fi luat copii fara dovezi. Serviciul social trebuie sa arate dovezi si judecatorul decide soarta copiilor. Noi intodeauna am dat vine pe altii si niciodata nu am reflectat ca poate ceva sa intamplat::::(;;;
Nellie says
Ruth si Marius, ne rugam Pentru voi si credem ca Biruinta va fi de partea voastra. Simtim durerea pe care o aveti Asa cum am simtit-o cu Putin timp in urma . La rindul nostru am trecut printr-o situate asemanatoare cu a dumneavoastra si am trecut cu bine. Dumnezeu ne-a ajutat si nu ne-a lasat fara raspuns. Voi fiti tari si ramineti incredintati ca El va lucra.
Roxana says
sa fie chiar asa cum spui tu miha…poate dar eu nu prea sunt de acord cu pararea ta. atat timp cat copilul tau nu merge la gradinita sau la scoala plangand ca acasa este batut, marginalizat si pus toata ziua la teme sau la treburile casnice si ca nu are timp de joaca, totul ar trebui sa fie normal. nu au voie parintii sa le puna pachet cu dulciuri toata ziua ,in rest nu am vazut nici o restrictie. ii educi atat cat vrei si cum crezi tu ca este mai bine. atat eu cat si prietenii si cunostinele mele , avem copii si mici si mari si nu am avut vreodata probleme. ce este drept, copiii mei niciodata nu au mers la scoala incercand sa propage vreo anumita idee sau relie copiilor norvegieni si nici nu au cantat sau spus vreo rugaciune sustinand ca cei fac ei este corect iar ce fac norvegienii este pacat. cum sa nu te astepti cu politia acasa , daca tu ii faci pacatosi pe niste copii de scoala? sa fie inversata situatia, intr o scoala din Romania ar accepta cineva ca si copilul lui sa fie injosit si sa i se spuna ca isi va petrece eternitatea in iad din cauza religiei, oare chiar nimeni nu ar face nimic??? eu una as face mare scandal.
ovidiu says
si uite asa aflu si eu ce ma doare!! multumesc si tie Roxana:)))) poate ne-om intalni intro zi cu copiii in parc:))
oana says
Roxana, draga mea ne bucuram ca ești acolo departe de noi .
Nellie says
Roxana, am avut si eu de a face odată,cu protecția copilului in Statele Unite, dar nu mi-a luat nimeni copiii, m-au judecat,m-au verificat,si mi-au făcut inspecția casei, apoi au constatat ca, măsura luată împotriva mea, a fost o greșeala.Norvegienii sint niște bandiți: intii îți ia copiii, ii ascunde, apoi te judeca, apoi după ce vede ca ești nevinovat, ții da înapoi.Ți-ar place ca pentru oarecare motiv sa-ți ia copiii, sa-i dea la cine știe ce prost, apoi sa te judece, si sa mai dureze procesul luni de zile???? Doar dacă nu-ți pasa, îți place felul cum fura sistemul copiii. Dacă ai înțelege engleză si te-ai duce pe internet, te-ar lua groaza, cind ai citi poveștile parinților despre motive ce au fost folosite împotriva lor.Nu pot sa înțeleg cum mai stați in așa o țara, fără sa va pese cind Internetul este plin de hoțiile sistemului???? Iti place sa stai așa plina de grija , ca poate următoarea ești tu la rind?
simona says
Si eu. Daca au inceput copii sa faca la scoala propaganda religioasa, e clar ca parintii s-au trezit cu politia acasa. articolul e scris numai dintr-un punct de vedere. Pt a putea trage o concluzie obiectiva, trebuie ascultata si acuzatia, pe care nu am auzit-o si mai ce spun autoritatile.
Vladimir Stanescu says
E primul comentariu de bun-simt pe care-l vad aici. Bravo, Simona. Pentru o minte deschisa, e foarte simplu sa pui problema. Pentru fanaticii si spalatii pe creier de aici – mai putin simplu.
Damaris says
Vezi tu Roxana, sangele apa nu se face!! Romanu oriunde ar fi el atata stie sa faca:”mare scandal” altcumva nu stie sa trateze o situatie mai critica intr-un mod civilizat! Daca esti plecata in Norvegia unde e comportamentul invatat de la ei: zambete, calm, toleranta si etc?! Sti ca si o atitudine de „mare scandal” se pedepseste aspru prin lege chiar si in Romania?! Nu cred ca aceasta fetita a fost indemnata intradins de parinti sa mearga si sa spuna la scoala despre Dumneze, un copil de 10 ani crescut intr-un mediu bun e destul de rational, cred ca pur si simplu ea si-a exprimat opinia a vorbit deschis despre ceea ce crede si nu specifica nici unde ca ea a infricat vreun copil cu iadul a spus ceva bun despre Dumnezeu ca e dragoste si ca ne iubeste…asta ti se pare rau? Pana la urma avem dreptul la libera exprimare. De ce este lezat acest drept? Sau e mai corect din puncture tau de vedere sa infrici copiii de haloween cu tot felul de zombi si dihanii si dracusori decat sa le spui ceva adevarat ca exista?! Iti spun sincer copiii din scolile romanesti le e frica mai tare de prostiile si aratarile de haloween decat de faptul ca le-a spus preotul la ora de religie ca exista Iad. Ar cam trebui sa ne punem semne de intrebare incotro ne indreptam!!
jeny says
Romanii se cred asa destepti,cand este vorba sa isi dea cu parerea.In primul rand,fratilor ,daca nu ati locuit in familie,ce stiti voi ce a fost acolo?.Comentati fiecare ce vrea numai moral nu ajutati.
Damaris says
Jeny,comentariul meu era adresat lui Roxana pt ca ea afirma ca daca ar spune altii copii in Romania ce a spus aceasta fetita ar face mare scandal. Nu m-am referit la fam Bodnariu. Chiar sustin familia. Adica altii au drept sa spuna in gura mare ca sunt homo si etc si un crestin nu are voie?! Pai unde e dreptu la libera exprimare, dreptul omului si etc?!
Cris says
Ar trebui sa va interesati cu adevarat de cauzele acestui fapt. In mass media spune clar decat ca indoctrinarea radicala este decat unul dintre motivele pentru care au luat masurile necesare…deci…”unul dintre motivele” . Nu acesta a fost singurul si unicul motiv. Nu va mai lasati manipulati de mass media. Nimeni nu iti va lua copiii pentru o cantare religioasa
nagy iudit says
potolestete te ai uitat cum arata copiii aia?exact cum le place lor.nu e prima oara ca ei confisca copiii hai sa nu mai vorbim ca nu e cazul aici is chestii de ale lor .fam care nu au copii dar au bani .
Sølvi says
bine ca copiilor de musulmani nu li se interzice nimic !
doar simplul fapt ca o fetita de cativa ani merge la scoala cu hijabul pe cap inseamna radicalism musulman !!!
un crestin nu are voie sa se manifeste nicicum, nu are voie sa poarte cruce, nu are voie sa-si faca cruce …, doar musulmanii au, pentru ca au stiut sa se faca temuti in societatile din nord-vestul european !!!
se fac pregatiri temeinice pentru apartenenta la religia mahomedana a tuturor europenilor, uitandu-se de sangele varsat de stramosii nostri ptr a apara valorile crestinesti !!!
Dumnezeu sa le dea putere parintilor si s-o pedepseasca pe acea directoare fatarnica !!!
RUSINE autoritatilor norvegiene care recurg la astfel de abuzuri impotriva crestinilor !!!
Ionut says
@Damaris – prin mesajul tau confirmi ceea ce a spus Roxana.
Damaris says
Imi pare rau daca asta s-a inteles. Chiar nu sunt deloc de acord cu ce a zis ea!! Tocmai de aceea i-am si spus ca daca sustine ca locuieste in Norvegia mult laudata de dansa de ce ar face „mare scandal”? Nu a invatat de la norvegieni sa fie toleranta, zambitoare si etc pt ca ea ii tare sustinea?! Imi pare rau ca s-a inteles altceva. 🙁
Mitza says
Locuiesc in Norvegia de peste 8 ani, am fost intr-o relatie cu o norvegianca si pot sa va spun ca in general norvegienii sunt disfunctionali sentimental, moral si social. Am umblat mult in lumea asta dat aici in norvegia este ceva cu totul diferit de alta parte a lumii. Am mancat si stat in familile lor, nu il cunosteam pe Dumnezeu si pot sa va spun ca sunt niste oameni goi, copii la minte cu bani si tot le trebuie din ziua 1 a vietii lor. Nu trebuie sa fii ” pocait” sau stiu eu, fi ortodox cu credinta ta sumara ; daca le spui asa ceva te cred ciudat. Parintii isi lasa copii sa faca sex de la 12 ani in sus daca asta i fac pe ei fericiti. Daca copilul i spune ca e pe invers orice varsta ar avea, printii nu au vre-o reactie contra cat timp everybody happy! Daca la 12 ani copilul vrea tatto il plateste parintele pt el. Am fost rugat de o prietena norvegiana sa i duc fiica de 12 la concert cu Marlin Manson prin 2008. Nu a fost problema cu mama ei daca fiica si-ar fi gasit pe unul si si-ar fi pierdut fecioria. Nu o deranja pe mama daca fiica bea alcool la 12 ani. In ziua de craciun al aceluiasi ani cu concertul fiica-sa a avut tentativa de sinucidere. Pe cine a sunat mama ei? Pe mine, romanul care mai aveam simtul moralitatii si bunului simt de acasa si putina credinta in Dumnezeu. Voi care cititi asta, chiar daca sunteti ortodocsi sau stiu, putina aia credinta in Dumnezeu pe care o aveti si sfarurile parintilor de acasa si sufletul romanesc sa nu vi-l vindeti occidentului pt bani sau linguseala. Sunteti mai bogati decat ei!
E.M. says
Mitza, esti un Mare Roman.
dan says
Mitza,Esti de neegalat, tot respectul sintem uniti pt. cä avem valori crestine. Respect, respect pt. ac. mesaj.Si dacä am voie sä-ti scriu un mesaj din partea lui Dumnezeu:
CÄRAREA PE CARE MERGI SÄ FIE NETEDÄ
SI TOATE CÄILE TALE SÄ FIE HOTÄRITE
NU TE ABATE NICI LA DREAPTA NICI LA STINGA
SI FERESTE-TE DE RÄU: PROVERBE 4: 26-27
EU DOMNUL VOI VENI LA TINE SI TE VOI BINECUVINTA: EXOD.20:24
JurnaldeNord says
Audierea s-a terminat la 17 ora Romaniei, de atunci se delibereaza, au zis ca dau rezultatul la 20:00 dar inca nu avem nimic! (Daniel Bodnariu)
Dan Banan says
Cazul asta are mai mult de a face cu nationalismul norvegian si conflictul cultural. Pe aici daca nu te conformezi culturii locului risti repercursiuni in felurite domenii. Referitor la cazul de fata (religios), felul cum se face evanghelizare in Romania sau in State e foarte putin agreat pe aici, norvegienii sunt foarte rezistenti la moralizare si schimbare, nu le place discursul care ii face sa se simta incomod, se vede si in mediul politic si in presa. Daca incerci sa faci asta cu ei vei fi rapid ostracizat, poti fi si adult nu doar copil, si exista repercursiuni. Si la scoala, si la locul de munca, si la bar etc. In caz ca n-ati observat, societatea norvegiana pune mai multa valoare pe confortul si comoditatea cetatenilor decat pe libera exprimare. Modelul american sau francez in care ai dreptul sa te exprimi indiferent ce sentimente starnesti prin ceea ce zici e foarte dezavuat pe aici. Cautati in presa si in declaratiile politicienilor si va veti convinge. Esti tolerat si liber sa te exprimi cata vreme nu deranjezi status-quoul.
ovidiu says
salut Dane! lucuiesti in Norvegia? pari destul de bine informat si apreciez persoanele obiective si deschise la minte. dint tot ce se scrie pe aici, e greu sa-mi fac o parere in legatura cu Barnevernet… am jumate de an de cand incerc sa inteleg cum functioneaza societatea norvegiana, si asta cam singurul lucru care-mi scapa. pareri pro si contra, mai multe contra si foare dure. o zi buna tuturor si succes familiei Bodnariu! poate nu e corect spus „indferent de motivele care au dus la acest deznodamant”, dar pana la urma toti suntem oameni indiferent de orientare, si exista prezumtia de nevinovatie. succes!
Dan Banan says
Locuiesc aici de putin peste 10 ani, vorbesc fluent norvegiana si imi place sa stau bine informat cu privire la chestii care pot sau nu sa ma afecteze acum sau in viitor. E de recomandat sa intelegi societatea in mijlocul careia te afli, ca sa stii la ce sa te astepti. Politica de norvegianizare sistematica a minoritatilor practicata in sec XIX si XX a trebuit sa fie abandonata prin anii 70-80. Dar ideea de „fii ca noi, nu iesi din rand” e vie bine mersi. Barnevernet este doar una din mai multe cai prin care statul si societatea aici incearca sa te bage „inapoi in rand”.
Vladimir Stanescu says
Nu cred ca spalatilor pe creier autohtoni le-ar plăcea ca alti spalati pe creier sa-si scoata margelele, sa ingenuncheze pe covoras si sa se dea cu capatana de asfalt in Piata Universitatii zbierand „Allahu akbar !” cu fata spre Rasarit. Aplaud reactia unei tari civilizate la indoctrinarea religioasa.
„La religion est nee depuis le jour ou le premier hypocrite a rencontre le premier imbecile.” – Francois Voltaire
Ercuta Ion says
Daca apreciezi pozitiv faptul ca un copil de trei luni poate fi luat de laga mama esi un mare dobitoc. Dar jignesc dobitoacele bagandu-te in randul lor, dobitoacele tin la puii lor.
Vladimir Stanescu says
Apreciez faptul ca intr-o tara civilizata, pot fi luati „de langa mama” si copiii care urmeaza probabil sa fie spalati pe creier, nu numai cei care au fost deja spalati pe creier,
spălatule pe creier.
Ercuta Ion says
Ai un limbaj foarte sarac. In doua randuri si in toate comentariile n-ai stiut sa spui decat „spalati pe creier”. Cred ca ai nume de rus sau de evreu. De ce ti-ai schimbat numele? Sa faci pe desteptul? Esti ateu? Se vede ca n-ai niciun Dumnezeu. Daca asa justifici luarea copilului de numai trei luni de langa mama este imposibila o discutie cu tine: nu-mi pun mintea cu prostul fiindca prostul are mintea odihnita, m-ar cobori la novelul lui si m-ar bate cu experienta.
Vladimir Stanescu says
Tu ai dat tonul discutiei, cretinule. Cu „dobitoacele” si celelalte „maxime” adanci. Ai uitat ?
Ateismul e tot o credinta. Credinta e ceva intim, nu ceva de afisat public. Iar credinta mea nu priveste pe nimeni, cu atat mai putin pe spalatii pe creier ca tine.
„La religion est nee depuis le jour ou le premier hypocrite a rencontre le premier imbecile.” – Francois Voltaire
Dan Banan says
Cauta pe internet The Law of Jante sau in norvegiana Janteloven si ai sa intelegi mai bine despre ce vorbesc.
Dan Banan says
Inca un comentariu si gata, ca sa nu va plictisesc.
Legislatia internationala cu privire la drepturile si libertatile omului e cam aceeasi peste tot in lume. Insa felul cum este interpretata si aplicata de fiecare tara in parte tine de cutumele locului. Litera legii e aceeasi si aici si in Romania si in USA si in Germania si in Japonia si in Brazilia etc. Insa felul cum ea este inteleasa si aplicata tine de cultura si obiceiurile locului. De aia avem interpretari si practici diferite ale aceleiasi legi la nivel global. Sper ca m-am facut inteles.
Problema acestei familii este ca au idei si practici alogene care nu se conformeaza cutumelor locului. Adica au iesit din rand. De aia si-au pus sistemul in cap. In Norvegia a fi crestin este considerat o alegere, motiv pentru care in societatea norvegiana libertatea religioasa este la coada de tot, in urma si subordonata tuturor celorlalte drepturi cetatenesti. Aviz crestinilor evanghelici.
Eu spre exemplu, la un curs de coaching profesional, am fost luat la misto de la catedra pentru ca am mers la o scoala biblica, si ca prin asta sunt cica alaturi de cei care vor sa lezeze drepturile si confortul cetatenilor majoritari. Asteptati-va la asemenea incidente in viitor. Cine se bazeaza ca si crestin pe dreptul (dat de stat) la libertate religioasa se inseala grav, pentru ca devine din ce in ce mai populara ideea ca a crede in Dumnezeu e o alegere nu o non-alegere si deci nu prea se mai considera un drept. Sau daca da, atunci un drept subordonat si tolerat, nu neaparat unul fundamental.
ovidiu says
multumesc din inima pentru timpul acordat. un om informat e un om puternic, parca :))). m-am linistit, mi-au mai onfirmat si alte persoane ceea ce ai scris mai sus. cine stie, poate voi reusi sa-ti multumesc personal. sa ai o zi buna!!
obeth says
Atunci ce trebuie sa inteleaga cetitoriul din ce spui matale, Dan, Banan, ca in Norvegia nu ai voie sa faci o alegere personala ? Trebuie sa alegi obligatoriu ce iti ofera ei ?! Chiar nu va inteleg ! Daca ar fi asa cum zugraviti voi tara aceea, adica golita de valori spirituale, animalizata si refulata, apoi ce mai stati acolo??? Si, a nu se uita, mama celor cinci copii este fiica tarii scandinave. De asta ce spui ?! Ma mir tare mult de voi… Daca aveti bani si nu v-ati pierdut nici mintea, cum nu da unul o fuga pana la familia asta sa scoata de la ei doua vorbe clare is la obiect despre necazul ce a dat peste ei ? Cum ??? Mie tare mi-e ca e o facatura la mijloc si va ocupati cu prostirea prostilor, adica a noastra, a cetitorilor… De ce nu merge reverend Ionescu pana la ei sa stea de vorba, sa se roage, sa aplice cele sfinte, invatate si stiute ? De ce ? Doar umbla, oricum prin toata lumea… Stim ca-i mai usor sa te zbarai de pe taste, dar nu-i cinstit !!! De ce se filtreaza informatiile prin 3-4 ciururi si nu spune nimeni o vorbulita si din partea vrajmasilor?! Aia care au luat copiii cu japca, aia nu au limba ?????
Cris says
Nu cred ca vreun cititor dr pe acest site care este pro-Bodnariu, i-ar placea sa vina copilul lui plangand acasa, pentru ca un coleg de al lui i-a spus ca este un pacatos si va arde in iad xu tot cu familia lui pentru ca nu crede si nu are aceeasi religie/dumnezeu ca al lui. Acesta este radicalism si adevarata jignire. Orice drept de libera exprimare vine si cu obligatia de a nu jigni/ofensa pe nimeni
Nellie says
Cris nu te cunosc, nu stiu cine esti, dar nu cred ca ti-ar place ca, in urma unei discutii simple despre iad si rai ,(daca acesta a fost cazul la fam. Bodnariu), sa vina cineva , sa-ti ia toata averea pe care o ai pe acest pamint, 5 copilasi. Dar cred ca tu, nu ai nici in copil, de ai avut indrazneala sa spui asta. Ai dreptate ca nu ar fi frumos, ca cineva sa insulte pe oarecare pe asemenea subiect, dar nici Asa pedeapsa. Cine are inima,este pentru familie,si impotriva masurilor luate de Norvegia. God bless you!!!!
Nellie says
Cine a luat copiii nu vorbeste,ca sa nu isi faca si mai multi dusmani, ca are o multime. Cind Esti un hot, taci si faci, dar cind ceeace ce faci este drept, atunci ai indrazneala sa vorbesti. Du-te pe internet si scrie:” Barnevernet Sau Barnevern” si vei vedea mii de oameni, distrusi de acest sistem. Si daca ai intelege limba in care scriu, vei intelege si povestea lui. Eu nu as merge niciodată, sa trăiesc in așa țara. Mai bine sărac si cu inima liniștita. E strigător la cer.
Cris says
Nellie, in primul rand te inseli…am si eu o fetita…in al doilea rand, despre motivele retinerii copiilor, ar trebui sa va documentati si sa cititi bine…motivul care este dat aici, scrie clar, este decat unul dintre motivele care au dus la acest fapt…care sunt oare celelalte motive?!? Stati linistiti, nu aresteaza pe nimeni pentru o rugaciune…dar…am mai spus…nu trebuie jignit nimeni…au trecut aproape 3 saptamani de atunci, dar nu se mai aude nimic…au spus ca dau rezultatul audierilor, spune motivele retinerii..dar se pare ca decar atat vor sa stim…Si, stai linistita…vin dintr-o familie de crestini, de „pocaiti”, si stiu mai bine situatia din majoritatea familiilor. Cu siguranta principalul motiv nu a fost indoctrinare radicala, ci a fost cu totul altul pe care ei nu vor sa il stim
Cris says
Mi se pare foarte normal…te poti exprima liber atata timp cat nu deranjezi si nu ofendezi pe nimeni!
KSven says
Pana acum nu exista nicio informatie venind din partea Barnevernet. De ce Jurnal de Nord nu prezinta si punctul lor de vedere?
Paula says
Barnevernet din cate stiu nu ofera „puncte de vedere”, de fapt dub pretextul confidentialitatii nu spun nimic.
gion says
Poftiti aici – filmari cu mii de abuzuri pentru cei care nu vor sa creada ca exista asa ceva:
https://www.youtube.com/watch?v=yEGzBcbYWgw
Imagineaza-ti ca asa ceva s-ar intampla la tine acasa, pentru ca „abuzezi emotional” de copilul tau, fortandu-l sa-si faca temele.
Gandeste, INCA este legal!
Nellie says
Locuiesc in America de 20 de ani, si am avut de a face cu protecția copilului odată. Au venit acasa, mi-au făcut inspecție, s-au uitat la condițiile ce le am oferit copiilor, m-au judecat , dar toate acestea s-au întâmplat intii. La urma, dacă ma găseau vinovata, îmi luau copiii. Norvegienii intii îți iau copiii, apoi ii manipulează sa spună ce le convine lor, apoi mai cistiga-i înapoi dacă poți. Duceți-va acasa Romani, ca norvegienii nu-s normali. Doamne ferește-ne pe toți de așa sistem de protecție.
Mircea says
Amin
Mircea says
Suntem alături de voi și va susținem în rugăciune. Credem că ce-L care a creat această instituție, „Familia” El o va și apara-o de influența celui rău. Încă de la început a vrut deavolu să o nimicească și nu a reușit. De acea nici acum nu va reuși. Încredințează-ti soartă în mină Domnului și el va purta de grijă. Milioane de creștini va susțin în rugăciune și sigur ca Dumnezeu o să va reîntregească familia dinou. Mă rog ca D-l să va fie alături cu El sunteți majorități. Cu multă dragoste fr-ca M D Suciu- Oradea
Vladimir Stanescu says
In sfarsit, o reactie civilizata, intr-o tara civilizata ! Bravo, Norvegia ! Din pacate, aceste reactii normale sunt cu atat mai rare cu cat spalarea creierelor prin religie ia amploare.
„La religion est nee depuis le jour ou le premier hypocrite a rencontre le premier imbecile.” – Francois Voltaire
Paula says
Vladimir, cum arata religia care nu indoctrineaza copiii? Cum se transmite generatiilor viitoare daca parintii nu au voie sa mai spuna nimic copiilor? Cum au supravietuit ortodoxia si catolicismul atata timp? Din cate am citit, acesta este primul caz in care este implicata o familie protestanta, multe familii fiind din Rusia. Unei mame i s-a reprosat ca vrea sa isi asasineze copilul pt ca folosea expresia „te omor”, in acelasi context in care se foloseste si in Romania. Sau „dau cu tine de pamant”….asta nu inseamna ca iti iei copilul si incepi sa ii zdrobesti capul de pamant. La suparare parintii spun multe si aici intervine si factorul cultural de care Barnevernet nu tine cont. Am locuit o perioada in SUA si acolo exista un CPS foarte puternic si nu este permis sa dai o palma la fund copilului dar nimeni nu vine sa il ia de la scoala si apoi sa faca ancheta sociala…..si sti de ce?? Pt ca americanii au arme si le folosesc. De-asta se tot chinuie Obama sa dezarmeze populatia…dar asta e o alta discutie.
Vladimir Stanescu says
Toate cele 3 religii dogmatice principale (crestinismul, islamismul si iudaismul) indoctrineaza copiii, evident.
Indoctrineaza pe toata lumea.
N-am auzit să se fi făcut războaie, crime, nenorociri
în numele budismului de exemplu.
Daca ai citit articolul, stii foarte bine de ce au fost luati copiii.
Damaris says
Esti sigur? Nu prea cred. Mai studiaza despre budism;)
ems says
Daca acei copii ar fi injurat si scuipat colegii in clasa, cu siguranta nu ar fi venit politia la usa. Aici nu e vorba de indoctrinare, unui copil de 7-10-12 ani nu poti sa-i ceri prea multe, nu poti sa-l acuzi sau sa iei in serios ceea ce marturiseste cu gura. Un copil care la 10 ani declara o anumita credinta, la 15 ani poate spune cu totul altceva, la 20 poate fi alt om. Cum nu poti sa iei in serios un copil care spune ca vrea sa devina zombie nici asa nu poti acuza un copil ca e indoctrinat.
Dorel says
Imi cer scuze de la oameni cu inima care cred in valorile familiei si ale biserici in cresterea unui copil .Dar ma tot intreb cum sint idioti care fac umbra pamantului ca si Stanescu,domnule nu mai veni cu prosti si tampeni ca se vede ca nu sti ce vorbesti.Tot ce are civilizacia din europa este datorita religieicrestine Nu budismului sau libercugetatorilor sau homosexualilor din care cred ca si tu faci parte nene.Pune mana pe o carte de istorie si lasa prostiile si tampenile .
Vladimir Stanescu says
Stai linistit, agramatule, ca am citit de 100 de ori mai multe carti decat tine. Intr-un fel, este explicabil sa nu ai habar de romana, daca iti speli zilnic cu Biblia creierul si asa redus. Vai de capul tau si al copiilor tai. Sunt sigur ca ai si tu vreo 5-7, ca toti fanaticii simt nevoia sa-si transmita genele. Stiai ca a fost izolata gena prostiei ? E aceeasi cu gena religiei. Este gena care impiedica omenirea sa progreseze cu adevarat de mii de ani si mai nou, incearca s-o readuca in Evul Mediu, cea mai neagra perioada imaginabila. Dar banuiesc ca astea sunt probleme prea grele pentru tine. Baga si tu 10 Tatal Nostru si du-te la culcare cu iluzia ca ai vreun rost pe aceasta lume.
Damaris says
Din pacate, dragule, nici tu nu ai nici macar bunul simt. Vorbesti ca la usa cortului si imbibat de multa ura. Probabil cartile pe care le-ai citit te-au invatat asta. Da-mi voie sa iti spun si sa afirm cu toata responsabilitate ca si tu faci parte din categoria oamenilor spalati pe creier, desi cu siguranta nu te consideri totusi te afli ptrintre ei, spalati pe creier de sutele de carti pe care le-ai citit si te-au inveninat. Bafta in continuare! Ar fi bine sa te trezesti pana nu e prea tarziu.
Vladimir Stanescu says
Sa inteleg, „dragule”, ca imi sugerezi sa le răspund cuviincios celor care îmi spun prost, tampit, homo si alte alea. Multumesc pentru sfat. Bafta.
Nu m-a inveninat nimeni, religia e responsabila cu asta, dupa cum se vede chiar din cugetarile profunde postate aici. Sunt doar trist si revoltat de modul in care este directionata lumea in secolul 21.
Damaris says
Cel putin spiritul civic pe care l-am invatat toti la scoala, asta ne indeamna sa ne respectam cetatenii si oamenii din jur. Asta in cazu in care nu ai lipsit la orele de cultura civica.
Nu am vazut aici in comentariie de mai sus ca cineva sa iti fi spus asa cum ai precizat. Iar daca te referi la crestini ca ei te numesc asa cum enumerai, nu ai nici un motiv civic sa vorbesti asa si mai ales sa vi cu astfel de comentarii doar ptr ati descarca frustrarea.
Vladimir Stanescu says
Cum adica „nu ai vazut” ? Pai uita-te cativa centimetri mai sus, la postul la care am raspuns, de la Dorel sau cine o fi.
Am inteles, iti bati joc de mine. Multumesc inca o data.
Apropo, o sa ma crezi arogant, dar „afirm cu toata responsabilitatea” ca, in privinta simtului civic, ai gresit adresa – am din asta mai mult decat e bine pentru propria-mi persoana.
Vladimir Stanescu says
Hai sa te ajut:
„idiotii care fac umbra pamantului ca si Stanescu”,
„homosexualilor din care cred ca si tu faci parte, nene”
Vezi acum ?
Apropo, daca tot te mai uiti, corecteaza-i si tu textul, ca e jenant. „Prostie” la plural se scrie „prostii”, cu doi „i”, „tampenie” la fel, verbul „a sti” la indicativ prezent persoana a doua se scrie tot cu doi „i”… Si mai sunt.
Vladimir Stanescu says
https://www.google.ro/imgres?imgurl=http://www.sabaiatkan.com/wp-content/uploads/2014/11/Tiger-temple-kanchanaburi.jpg&imgrefurl=http://www.sabaiatkan.com/portfolio/kanchanaburi-travel-tiger-temple/&h=1280&w=1920&tbnid=M7rOXgZR1L4uCM:&tbnh=160&tbnw=240&docid=sygveQKsu_4kAM&itg=1&usg=__JhBjDeUpZyzyY6g3pP_jGvquZAU=
Uite aici ce face budismul, o religie cruda si barbara, nu ca islamul, crestinismul si iudaismul, religii ale pacii si dragostei.
Pentru cei putin mai „lenti”: atenţie, sarcasm !
liv says
Norvegia nu condamna pedofilia si nici zoofilia- despre ce vorbim?
Un caz de care s-a facut vorbire zilele acestea la televiziunile romane, despre un copil ajuns la o familie adoptiva norvegiana, unde a fost abuzat sexual.
Raspunsul autoritatilor norvegiene:
„Copilul a acceptat asta, a fost de acord”
Ana says
http://adevarul.ro/locale/timisoara/norvegia-mai-nenorocit-ofamilie-romani-mi-au-spus-e-jenant-sa-mi-tin-fetita-brate-opup-pur-simplu-iau-sufletul-pleaca-el-1_5693de3737115986c660b822/index.html
Hai Vladimire sa te vad la astia ce mai anchetezi? Ca vorba aia sunt de-ai nostri „dreptii crestini”! Sau numa cu sectarii ai treaba?!
Vladimir Stanescu says
Pare un abuz sinistru. Dar nu sunt sigur ca aceste doua cazuri sunt similare. Si nu, n-am „treaba” cu nimeni, doar ma intristeaza si ma revolta fanatismul, prostia, acceptarea indoctrinarii si manipularea maselor in scopul revenirii la Evul Mediu.
„La religion est nee depuis le jour ou le premier hypocrite a rencontre le premier imbecile.” Francois Voltaire.
kovacs csaba says
Oare Freud ce ar fi spus despre despre asemenea practici NAZISTE? Acesti copii viitori adulti robotizati,crescuti intr un mediu artificial de plastic,este imposibil sa fie sanatosi psihic din moment ce componenta afectiva le a fost suprimata! Se stie deja foarte clar ca doar lipsa laptelui matern provoca tare ireversibile nemaivorbind de smulsul din bratele parintesti. Asa zisele societati ‘CIVILIZATE’ se dovedesc a fi de fapt criminal de innapoiate si nu si pot sterge istoria rusinoasa a anilor 40 50 cind ajunsesera societati de pedofili si zoofili.In felul acesta nu si vor spala pacatele istorice. Se vede ca banii in contrapunere cu viata si asa destul de scurta dar simplu de adevarata, nu inseamna NIMIC. Mie mila de tine NORVEGIE BOGATA DAR MULT MAI SARACA DECIT NOI CEILALTI.
Vladimir Stanescu says
Din cate am inteles, procedeaza la fel si cu copiii norvegieni.
La cea mai mica banuiala ca au fost loviti, i-au luat.
Se judeca niste norvegieni cu autoritatile de vreo 2 ani.
Dan says
Este ingrozitor ca intr-o tara asa-zis ,,civilizata,, este posibil ca niste copilasi sa fie rapiti din familiilor lor ! Asta se intampla la scara industriala ! procedeele amintesc de Inchizitia evului mediu,sau de cele naziste ale sec 20 ! Motive nu exista ! Exista doar pretexte dintre cele mai stupide ! Rapitorii, tac ! Se ascund sub scutul ,,confidentialitatii ,, Interesul este ca acesti copii sa ajunga in mainile celor ce vor castiga bani de pe urma lor ( asistenti maternali, proxeneti,homosexuali, trficanti de carne vie,traficanti de organe,sau cautatori de, cobai,, umani !! Tacerea,secretomania, dovedesc ca ceva e putred in Norvegia !
Unde este vorba de viata unor copii este obligatorie TRANSPARENTA TOTALA !
Dan says
Pe rapitori nu-i intereseaza daca tu esti crestin sau ateu, reformat sau ortodox, catolic sau pocait, norvegian ,rus,polonez,ceh sau roman ! Important pentru ei este sa ai copii de rasa alba, de preferinta blonzi cu ochii albastri,de preferinta sanatosi si inteligenti ! Acastia au mai mare cautare ,,pe piata,,! In rest, pentru ei totul este simplu ! in doua minute iti ,,gasesc,, toate pacatele din lume,toate ,,dovezile,, cum ca esti ,,periculos,,! Din momentul acela,ramai doar cu amintirea copiilor tai !